28 d’octubre de 2016

Storytelling, les històries de l'actualitat

Una storytelling és una explicació digital. És un recurs molt utilitzat actualment, a través del qual es poden explicar lliçons, temes, projectes o qualsevol tipus de contingut mitjançant una història digital. En aquestes històries, els mitjans de comunicació utilitzats poden ser les imatges, vídeos, àudios, animacions o qualsevol material digital i tecnològic. Abans, les històries solament podien ser explicades mitjançant la veu, explicacions verbals i expressions sobre els esdeveniments que anaven succeint. Les històries havien de ser explicades de persona en persona, de boca a boca. Actualment, les històries digitals han avançat en el camp de la comunicació i han contribuït a fer que la informació arribi a un nombre més elevat de persones. Ja no hi ha límits ni impediments espacials o temporals per poder comunicar-les al públic, en el nostre cas, als nostres futurs alumnes.
 
Considerem que les storytelling tenen múltiples avantatges com, no solament comunicar al públic present, sinó que  des de qualsevol altre lloc, qualsevol altra persona les pot veure i escoltar, ja que es poden visualitzar per online a través d'Internet.  A banda, pensem que és un molt bon mètode perquè els alumnes siguin un agent actiu en l'aprenentatge de continguts i que participin a classe de manera més contínua i eficaç. Per ells, és molt més interessant aquest tipus de recurs i considerem que en un món cada cop més digitalitzat, s'ha d'introduir la utilització de la tecnologia com a mètode diari als alumnes. Per ells, les storytelling generen i desperten un gran interès, són més fàcils de recordar i retenir millor el missatge ja que tenen més impacte i perduren més en el cervell i en la seva memòria. Realment, ens agradaria utilitzar-ho en un futur i considerem que podria ser molt profitós introduir-ho a les nostres futures pràctiques educatives.



A la classe d'avui hem fet aquest storyboard per dissenyar la nostra pròpia storytelling.


I aquí teniu el resultat: la nostra storytelling ! En busca de la felicitat... Una història que farà que et plantegis el sentit de la vida...  Esperem que us agradi.




21 d’octubre de 2016

Identitat digital professional: és important?

Avui us informarem sobre que és la identitat digital i com pot influenciar en la teva vida personal i professional. La identitat digital és la informació que publiquem a les xarxes sobre nosaltres, el que publiquen altres usuaris sobre nosaltres mateixos i l'impacte que causem a la xarxa i tot el que la xarxa ens influència a nosaltres. Tothom que utilitza les tecnologies, navega per Internet i que fa ús de les xarxes socials, té una identitat digital. Per tant, tots nosaltres en tenim. Ara bé, és important diferenciar la identitat digital professional de la personal ja que són dos conceptes molt diferents, però que cada cop s'apropen més i més. La identitat digital professional conforma la teva imatge en l'àmbit laboral i professional mentre que la personal està formada en qui ets en la vida privada, amb els amics, familiars, etc.

Considerem que és molt important mantenir una bona una imatge professional a les xarxes, que plasmin els nostres interessos, els nostres treballs, investigacions i aportacions relacionades amb el nostre camp professional. Per tal de causar una bona imatge al nostre sector, facilitar l'accés al nostre perfil per tenir prestigi professional i causar interès als altres usuaris que comparteixen professió és fonamental per tal d'aconseguir un bon renom i obrir-te més possibilitats per accedir a una nova feina. Cal mantenir les actituds inapropiades allunyades de la xarxa per mantenir un compte seriós i professional. Pensem que per assolir aquesta bona imatge envers la xarxa, estaria bé compartir adreces d'interés a les xarxes socials per fer visibles els teus interessos a la resta d'usuaris, mantenir la serietat a els imatges o fotografies i mantenir la vida íntima i privada a banda.


Resultat d'imatges de identitat digital


14 d’octubre de 2016

Creació d'activitats educatives tecnològiques amb moviment i música

Avui en dia, les TIC són un mètode molt utilitzat a les aules per tal de transmetre coneixements nous als alumnes de manera més interactiva, emocionant i creativa. Hi ha eines com la pissarra digital interactiva, tabletes tàctils, mòbils, ordinadors, etc. i mètodes tecnològics com els codis QR, Flipagram, Instagram, Wikiloc, GPS, Geolocalització, Realitat augmentada, etc. que poden ser utilitzades amb una finalitat educativa i pedagògica. Hem buscat activitats tecnològiques amb una finalitat educativa relacionades amb el moviment, el ball i la música i hem trobat dues opcions molt interessants per aplicar a l'aula i per ensenyar i aprendre utilitzant nous recursos tecnològics que captaran més l'atenció dels nostres alumnes.En un futur com a educadores, ens agradaria introduir aquest tipus d'activitats ja que considerem que seria molt interessant treballar amb aquest nou mètode.

Primerament, una activitat realitzada utilitzant el Just Dance a la consola Wii per aprendre els passos i moviments en el ball a l'assignatura d'Educació Física. A través dels balls programats al joc, els alumnes per grups els han ballat utilitzant els continguts apresos a classe (coordinació, equilibri, ritme...) segons l'estil de ball que han estudiat i de música que estaven estudiant en aquell moment  (salsa, funky, jazz,etc.). A l'acabar el seu ball, han explicat a classe quins són els passos més importants que han après i els han posat en pràctica tots junts. Per altra banda, l'aplicació amb un conjunt d'activitats musicals que fonamenten la didàctica d'una manera més dinàmica. A través d'aquesta aplicació, els alumnes poden crear melodies i experimentar amb els sons proporcionats per aquesta. Es pot utilitzar per reconèixer notes, per aprendre els fonaments més bàsics de la música i per posar en pràctica la creació de sons d'una manera més dinàmica.





7 d’octubre de 2016

Pissarra digital interactiva

La pèrdua de motivació durant el procés educatiu és un dels causants de l'abandonament escolar. Per aquest motiu, creiem que és fonamental utilitzar mètodes innovadors que cridin l'atenció a l'alumnat i així augmentar la seva motivació i curiositat per aprendre. Gràcies a la xerrada que ens ha fet el Santi Domínguez, hem après que la pissarra digital interactiva és una eina per ensenyar molt interessant i creativa. La combinació de les imatges, els sons, les lletres, els colors, etc. fan que l'alumne mostri més interès i atenció per les activitats a l'aula. L'alumne, també, té més facilitat a l'hora d'aprendre, ja que té domini en el tema de les tecnologies i això permet que s'hi senti còmode en el procés d'aprenentatge. La bona utilització d'aquesta és essencial per la millora de l'aprenentatge, per tant, s'ha de saber utilitzar aquest recurs. 

Considerem que la interacció de l'alumne a classe és un element importantíssim en aquesta pràctica, ja que fa que l'alumne es converteixi en un agent actiu en l'aprenentatge. Pensem que la participació de l'alumnat és la clau en aquest tipus d'activitat per assolir l'èxit i la seva finalitat. Es crea un entorn més agradable per l'aprenentatge, més còmode i adaptat a tots. A banda, també permet crear diferents estils d'aprenentatge i dóna una alternativa als llibres de text i material físic tradicional i s'apropa el món multimedia a tots els alumnes. Ara us mostrarem unes fotografies que hem fet durant la pràctica que hem realitzat a classe. Hem creat una activitat orientada als alumnes de primària sobre la relació dels animals al lloc on viuen,  sigui terra o mar. Per altra banda, també vam realitzar una activitat de relació de peces de roba amb la part del cos corresponent.